Nuffnang ads

Ahad, 30 September 2012

BBQ Raya 2012

Selamat pagi semua,kat klate hari ahad keje..so saya kene biasakan diri bekeje hr ahad n balik awal pada hari khamis..sonok u. pagi ni saya nak citer plak pasal BBQ Raya kami 2012.

bbq ni wt kt umh umi saya kt pasir mas. saya n adik no.3 yg belanja sb yg lain belum keje lagi.ala bukannyer byk pun 7 ekor ayam n 2 kilo daging lembu jer..daging kembu tu bagi kat nenek sb dia xmakan ayam. kitorang  wt kecil-kecilan jer utk 2 buah. umah 1 lagi tu umah mak saudara yang suami dia meninggal setahun yg lepas..lebih kurang 21 orang jer...rasa puas sangat makan sb boleh makan sebanyak yang boleh.

 ala muka adik masyam ler..senyum la dik oiii..


 adik2 saya pakat bakar ayam n adging lembu ni..saya tukang amik gambar kejap n sesekali pantau anak

seksi bebenor orang tukang bakar ayam ni...cer tengok tu dengan bersungguhnyer bakar ayam tu..bakar jangan xbakar saya mau makan ni...

 wow!! meme sedap wei xsabar doh nak makan ni...

adik dahaga air plak dah sebab kuat sangat berlari ke sana ke mari..malam tu saya lepaskan jer dia bermain..

 bbq dah masak utk first round.orang pertama yang capai dulu abe long la...

 adik bongsu saya.sekarang dah berumur 15tahun.tahun ni duduki exam PMR


ahli bomba pun ada sedia utk curahkan air kalo api kuat sangat..hehehehe..sambil2 tu ada ayam kat tangan tuh


 anak n ayah jadi orang pertama makan ayam bakar ni

 orang lain sibuk bakar ayam n daging lembu ni....semangat kejesama ni

 adik n ayah wan..adik lak nak tolong kibas ayam tuh..

wahhh abe long bersungguh makan ayam tuh..sedap katanyer..ayam ada banyak lagi nak bakar tp dia sorang habis 4 ketul dah..


bersiap menerima arahan...hheehehe

siap bersila lagi adik atas pasir..xper dik main dik ibu xmarah..ibu bagi peluang kat adik main pasir sepuas2 nyer.mulut pun dah comot.

abe long makan lagi...

haaaa adik dah siap mandi dah...dah bersih n comel anak ibu ni...

*p/s : hari ni dah minggu kedua saya bertugas ni klate..tp blog belum update lagi kisah dapat balik klate ni..sabar yer..ada 1 lg citer yg belum saya update lg.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

komen anda amatlah dialu-alukan..