Nuffnang ads

Khamis, 13 Oktober 2011

Tiru Makeup Macam Saya

Sudah lama mau update ini blog tapi tidak kesampaian... kat umah lagi tak leh nk berbloging cibuk dengan si tembam. atas permintaan kengkawan saya yang saya sayangi, hari ni saya mau tunjuk cara saya makeup diri saya sendiri yer...

 first sekali saya pakai moisturizer nuriz...brand ape2 pun ok asalkan moisturizer. benda ni utk lembapkan kulit muka kita

 comor sampai rata kat muka

 kemudian pakai krim. saya pakai jenis BELINA.BELINA ni bagus.. xyah pakai tebal2 nipis2 jer dah mencukupi. benda ni macam pelembap jugak la.

 tepek bedak lak..bedak miyami kegemaranku

sikat kening biar rata n teratur

 ukir kening ikut bentuk kening anda.warna dark brown silky girl

 pastu letakan eyeshadow warna putih utk bagi eyeshadow tahan lama

 ni le set eyeshadow saya 120 calour.

 shading hidung guna eyeshadow warna koko

 saya guna warna biru di atas tu

 letak e.warna biru tadi kat kelopak mata tepi.


 kemudian letak warna biru tua kat tengah kelopak


 amik warna purple tepek kat hujung kelopak






pastu tepekkan warna hitam plak kt hujung mata

ini hasilnyer

lorekkan ayeliner warna hitam

kat bawah mata jugak

letakkan blusher warna pink kat dua belah pipi

jangan dilupa letak kat dagu sekali yer

sapukan maskara bawah dan atas bulu mata

sapukan lipstik simplysiti percayalah

then sapukan jugak lipglos simplysiti warna koko tua

haaa ini ler hasilnyer setelah berusaha makeupkan diri sendiri



kalo nak letak pensil bibir pun blh gak. bibir lagi nampak menyerlah

cantik x make up saya?heheheehehe

*p/s : cubalah make up yang saya ajarkan ni...kalo xfaham boleh tanya...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

komen anda amatlah dialu-alukan..