Nuffnang ads

Khamis, 29 Disember 2011

Hakimi Dtempat Baru Taska KKM

1 Disember 2011, Hakimi dapat offer masuk taska KKM...disebabkan umi ada kat umah aku time tu ditambah pulak Kimi demam seminggu aku terpaksa tangguhkan pendaftarn Kimi kat taska kkm. 13 Disember baru la Kimi masuk taska kkm. hari pertamakan xyah cakap la mesti la nangis bila aku tinggalkan dia dengan cikgu taska..bukannyer slow dia nangis, dia jerit kuat-kuat plak tu...huhuhu cian kimi.ibu terpaksa tabahkan hati ibu utk tinggalkan anak ibu kat taska buat sementara...

 ni hari pertama kimi kat taska.. hari ni jugak la abe long wt persembahan terakhir n konvo kt taska kkm.


masuk hari yang kelima atau minggu yang kedua, alhamdulillah akhirnyer kimi dapat jugak sesuaikan dirinyer kat taska walaupun ckit-cikit. ok la ada jugak perubahannyer. pengasuh lama lak rindukan kimi..dok tanya khabar kimi camner...



 masa utk tdo dah...

tiap-tiap pagi aku suapkan n susukan Kimi dulu sebelum masuk keje..lepas bagi makan bubur, aku tidorkan kimi,alhamdulillah setakat ni kimi boleh tidor pagi..sekali dua jer dia xtidor pg time aku ulit dia.aku terpaksa tinggalkan dia sebab jam dah kul8.30pg..kang masuk lewat tiap-tiap hari kang ada plak mulut bergerak... iyer la kan manusiakan bukannyer boleh tutup mulut lain la kalo mulut tempayang...orang ni kalo xkene kat batang hidung sendiri xtahu keadaan camner kan... bila dah kene kat batang hidung sendiri mau ingatla wei.. jadi peringatan la kan sebelum mengata kat orang lain kene ingat diri sendiri dulu...(tiba-tiba jer naik hangin lak)

 lepas lunch setiap hari aku pegi jenguk kimi. pegi tdokan dia sebab dia dah siap mandi n makan dah... cuma minum susu jer belum lagi.. aku bagi la susu kat kimi bagi dia kenyang lagi n mudah la dia nak lena kalo ada puting kt mulutnyer...

ni hari ke enam dah.. nampak ceria sikit sebelum ni...

*p/s : harap kimi dapat sesuaikan dirinyer kat tempat baru... n hepi sokmo kat taska.




Disaat Tubuhnyer Dikuburkan 17/10/11 Jam 12.40pg

Korang layan jer la video ni... ini semua utk tatapan umat islam... sembahyang la kamu sebelum kamu disembahyangkan...bertaubat la kamu sebelum terlambat... peringatan utk diri sendiri jugak.

video

Fidyah Buat Arwah Ayahcik

Sory yer kengkawan sudah lama xberblogging, bukannyer aper cbuk dengan kehidupan hari-hari yang tidak mengizinkan aku berblogging...hari ni sempena bercuti di kampung halaman + dengan Kimi tengah lena dibuai mimpi yang indah, dapat jugak aku berblogging...hari ni aku akan citer habis-habisan tentang kehidupan aku seharian.

First citer aku n tajuk aku hari ni adalah tentang fidyah buat arwah ayahcik. fidyah ni sebenarnyer telah dilakukan pada 26 november 2011 lagi.. aku sempat amik gambar beras yang tengah digelek oleh imam utk buat fidyah.

 beras diletakkan atas buluh.



imam akan baca ayat quran  sambil gelek beres tu dengan menggunakan buluh kt bawah tu...


*p/s : fidyah ni dilakukan pada 40 hari kematian arwah... masih lekat lagi ingatan aku kt arwah..semoga dia aman disana.amin