Nuffnang ads

Isnin, 24 September 2012

Mak Mertua Telah Pergi Selamanyer pada 9 Ogos 2012

hari rabu bersamaan 8/8/2012, aku bleeding.. tp aku dah ready dah memang setiap kali aku pregnant masuk jer 3bln setengah memang akan bleeding...bleeding pun xla banyak, sekali dua jer dia kluar lps tu ok la...mlm tu jgk aku pegi hospital putrajaya, walaupun kluar sikit tp aku harus berhati2 risau jgk kan takut terjadi apa2 kt bb dalam perut ni...lps scan jer doktor cakap xder aper2..then aku dapat mc 2 hari..doktor suruh aku sambung mc plak kt klinik kerajaan, katanya tempat emergency xleh bagi mc lebih drp 3hr...aku cakap ok...
jadinyer aku dok umh ler dari hari khamis tu..iyer la boring gk dok umh sengsorang kan...so aku ajak ler fiera tu pegi butik fareeda.kul10pg dah sampai dah kt butik tu..alamak ko ramainyer orang..fuh jenuh aku nk tunggu dekat sejam lebih jgk la baru sampai giliran aku utk pilih tudung tu...dapat jgk la aku rembat 2 helai tudung jer.

kul12,30 tengah hari aku hantar la si fiera kat ofis....dalam masa tu jgk la husband msg aku suruh bersiap2,katanya nak balik kampung mak dah tenat....so aku terus pecut keta pegi amik abe long kt tadika..dalam kul 1 dah sampai umh..terus jer aku kemas2 barang mana yg patut...

kul3 ptg kami dah tolak ke melaka amik kak ipar dulu...so sampai di serdang dlm kul5ptg jgk la...paham2 jer la time tu jalan tengah banyak keta...orang balik keje kan. sesampai jer kami kat ampang dalam kul5.45ptg kakak ipar yg duk kt kampung call gtau mak dah xder.... luluh rasa hati dengar khabaran itu...tp kene kuatkan semangat jgk....

akhirnyer kami sampai jgk kt kg dalam kul2.30pg... tubuh mak dah terkujur kt atas tilam dalam keadaan tidak bernyawa lagi...sejuk tengok muka mak yg dalam keadaan senyum...walaupun sejuk memandang wajah mak tp dalam hati kami menangis.

mak selamat dikebumikan kul11pg pada 10 ogos 2012..mak meninggal pada hari yang baik, hari khamis malam jumaat pastu 10 ramadhan terakhir plak tu....

sebelum mak meninggal dia dah jatuh sakit sejak awal bulan 6 lagi...pada mulanyer dia kene strok..masa tu ingatkan mak dah xde harapan dah sebab memang teruk sangat dah keadaan mak..dia xleh makan n minum, xleh bercakap n xleh bergerak langsung dah...anak2 pakat menitis air mata dah ketika itu...alhamdulillah mak masih lagi kuat lawan strok dia...

dia dimasukkan wad selama 3hari 2 mlm..suami aku yang menjaga mak sejak mak dimasukkan ke hospital..cuma malam jer dia xleh jaga sebab lelaki xdibenarkan menjaga di wad wanita pada waktu malam...aku sangat kagum dengan suamiku...dia sanggup jaga mak walaupun baru sampai dari putrajaya dari pagi sampai la malam...keletihan dia terus hilang sebab nak jaga mak dia...

mak ni jenis yang xpernah patah semangat...walapun dia xleh bangun sendiri tapi dia nekad jugak nak bangun n berdiri dengan sendiri..risau plak aku tengok mak ni...tp aku tengok dari jauh jer nk lihat mak boleh x bangun dengan sendiri...rupa-rupanyer berjaya jgk dia bangun sendiri...mak memang kuat semangat...

sejak bln 6 lagi kami berulang alik dari putrajaya ke klate utk tengok keadaan mak...dalam sebulan tu 2@3 kali kami berulang..suami aku kalo jaga mak dia, memang dia bagus sebab dia akan sentiasa belai mak, urut2 badan mak, tanya keadaan mak macam mana, tidur sebelah mak. sebab tu la mak sayang sangat kat suami aku n suka kalo suami aku balik kampung jenguk dia.suami aku suka manjakan mak macam seorang bayi yang perlukan kasih sayang. ibu mana xsuka kalo anak layan dia macam tu kan...

rasa sedih teramat sangat bila mak pergi selamanyer...aku faham perasaan suamiku.mesti dia sedih sgt2 mak tersayang dah xder...moga mak tenang disana...AL-FATIHAH

* p/s : seminggu mak meninggal aku plak dapat tukar ke jkr klate...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

komen anda amatlah dialu-alukan..