Nuffnang ads

Selasa, 3 April 2012

Kucing!!!!!

ni citer hari ahad lepas, kami sekluarga p jenjalan n shoping baju harith hakimi sekali.ingat nak p tmpt air terjun tapi tak kesampaian sebab dok shopping baju anak pun sampai maghrib...

 aku ajar kimi duduk belakang bersama abe long... dia kan dah besar umur dah masuk setahun sebulan dah. aku letak sekejap jer dalam baby seat itupun time aku yang drive la..kalau husband aku drive, aku yang riba si kimi ni... aku tak suka letak dia dalam baby seat sebab aku suka peluk anak-anak aku.. masa abe long dulu pun sama gak.aku akan pegang n riba dia jugak. aku buat semua ni untuk merapatkan hubungan anak-anak n ibu. kalau letak dalam baby seat gerenti la xleh peluk dah kan....

tapi dia dah besar kene ajar duduk belakang pulak, itupu aku xletakkan dalam baby seat.. aku letak jer atas car seat jer senang xyah nak berangkut bagai n xde la kat belakang tu jadi sempit.. abe long n kimi nak main pun selesa luas (tak la seluas MPV)

 sebelum bertolak, amik gambar abe long n kimi dulu sementara ayah g panaskan enjin wira sebab dah dekat 3 minggu wira xbergerak bersadai jer kat park tu...huhuhuhu kesian kat wira.. tapi kitorang tak pernah lupakan wira sebab wira lah kitorang ada banyak pengalaman pahit dan manis dari waktu berkasih sehinggalah beranak dua ni,dia masih lagi dihati kami...

 husband aku jer la yang bawa keta wira ke pejabat tu pun sekali sebulan.... sekali sekala jer dia bawa honda. aku pakai honda ni sebab save minyak dua kali ganda dengan wira. kalau honda rm25 jer ulang-alik p keje n hantar abe long ke sekolah p9 seminggu..wira mau mencecah rm50 seminggu...fuuhhhhh!!!!


 sebelum p shopping kitorang singgah dulu kat kedai makan willy, sungai ramal.. makan kenyang-kenyang dulu baru boleh nak p jenjalan, perut kenyang hati pun senang....hahahahahaha..

alamak!!!!! ada kucing lak kat kedai makan ni... hrmmm apa lagi kimi lah orang pertama yang asyik kejar kucing... sampaikan ayah terpaksa amik kucing tu letak jer dekat kitorang ni.. tengok tuh, kimi siap duduk lagi nih... dia memang suka kat kucing.. pantang jumpa kucing terus mulut dia kluarkan bunyi eow eow... sama dengan ayah dia gak kimi ni.. tak lupa jugak sewaktu abe long sebaya kimi pun suka jugak kat kucing ni. tiga beranak ni suka kucing.. tapi sekarang abe long takut pulak kalau kucing menghampiri dia..huhuhuhuuhu

tengok tu siap nak sentuh bagai... tapi aku tak bagi sebab bulu kucing ni belum tentu lagi bersih dari segala kuman-kuman....

*p/s: tadika abe long buat rombongan sambil belajar kat kilang coklat bery's n pergi aquaria KLCC pada 29 mac 2012...time aku amik dia waktu petang kat tadika, bukan main lagi dia bercerita tentang ikan besar la.. abe long kata ikan tu besar macam ayah n ibu.. tergelak aku dengar cerita abe long..abe long suka bercerita, apa2 yang berlaku kat tadika mesti dia cerita kat aku n ayah dia...

1 ulasan:

  1. leh geng ngna my doter, Alya..
    siap beli lg kucen sbb die suke sgt binatang ni..
    adess, bgn pagi mesti cari kitty dlu.. huhu

    tp org ckp, sape suke kucing ni penyayang.. =)

    BalasPadam

komen anda amatlah dialu-alukan..