Nuffnang ads

Sabtu, 25 Jun 2011

Disaat Kelahiran Harith Danial 23 Disember 2007

Ini kisah sudah lama ooooo thn 2007.... nggak apa2 lah aku mau jd ia memori dlm hidup kami...kisah lekahiran hakimi dicerita in...kena lah jgk ceritakan kisah kelahiran harith baru ler adil n saksama.. btl x? begini ceritanyer...

*


*




*




*




*




*





*




22 Disember 2007 merupakan majlis akad nikah kakak ipar n sepupu rapatku.. yg first sekali kene ler pegi umah mak mertua dulu kan walau serapat mn pn kita ngan sepupu..al kisahnyer kul 8.30 mlm aku turut sama pegi majlis akad nikah kakak ipar aku kt masjid kota bharu (aku lupa nm masjid tu...masjid tu tempat pelakon mustapa kamal akan pegi setiap kali datangnyer raya,baguih la dia walaupun dah terkenal jd pelakon namun kampung halaman tidak pernah dilupakan)..siap bergambar lg kt masjid tu lps akad nikah..then balik umh mak mertua lak tuk jamuan makan...aper lg mkn ler kekenyang...

dalam kul11 mlm gtu aku n suami balik ler pasir mas tuk hadir majlis sepupuku...masa kami sampai tu sepupuku dah pn jd isteri orang dah...xper la asalkan kami hadir jer kn. umah aku n sepupu dkt jer jalan kaki sudah sampai...kt sana kami mkn lg...sampai2 jer kt umh sepupuku, berita buruk lak menjelma,kakak sepupuku dimasukkan ke hospital sebab dia mengandungkan anak luar rahim..umi n mak saudara aku jer la yg pegi kt hospital tu...sian sepupuku tarikh yg penuh bermakna ada jgk terselit kisah sedih drp sang kakaknyer. aku sempat lg bergambar atas pelamin sepupuku ni...haaaa ko tgk jer gmbr ni...gmbr ni aku snap jer kt album...gmbr xjelas sgt la...

 masa amk gmbr ni jam dah pn menunjukkan kul12 tghmlm...
perhatikan tarikh kt gmbr tu..




 lepas bergambar2 atas pelamin tu..kami pun balik ler umh aku...jam dah pn kul1 pg... cuci muka lu then masuk tdo ler kami...br jer mata ni nk terlelap tiba2 aku rasa semacam jer sakit perut aku ni...5 minit sekali sakitnyer masa tu kul2.30 pg. pegi tandas lu buang air kecik, xterasa pn nk berak.. makin lama makin terasa sakit ni...dah ler umi aku xbalik2 lg dr hospital tengok sepupu aku tu.suami aku dah gelabah dah..suami aku pegi panggil mak saudara aku yg paling dekat ngan umah aku,dia pun datang ler tgk aku kn...

jam dinding dah menunjukkan kul3.30 pg, umi n nenek aku sampai la kt umah, terkejut la dia aku dh nk bersalin...sakitnyer tuhan ajer yg tahu..aku dah rasa mcm nk terberak dah ni...cpt2 ler suamiku bw aku g hospital lati pasir mas bersama umiku sentiasa menemankan aku. anak kedua pn dia yg temankan aku jgk.

sampai la aku kt hospital tu kul 4 pg...nurse masukkan ubat kt buntut  bg berak lu...cek jalan br 2cm..aku dimasukkan wad lu..mlm tu memang aku xleh tdo langsung ko..mengatip la aku atas katil tu sampai pg. masa dlm wad org laki xleh masuk jd umi aku jer yg temankan aku...(umi lg, betapa besarnyer pengorbanan seorang umi terhadap aku) jam dah kul8 pg....jadi semua yg menunggu dlm wad kene keluar..kul11pg br leh masuk balik...

nasib baik la katil kau dekat ngan tingkap, jd suami, umi n nenek aku blh ler jenguk aku kt tingkap jer...aku memang dah xleh tahan dah sakit ni...sampaikan dalam hati berkata cm gini (aku xser beranok doh pahni..cukup la sore).. datang ler sorang nurse ni dkt ngan aku, dia tanya aku dah mkn lum?aku jawab belum mkn lg...dia kasihankan aku,dia nasihatkan aku suruh makan dulu sebelum masuk labour room,nati dah masuk apa2 pn xleh mkn n minum dah...suami aku g beli nasi berlauk ayam kt aku..2 sudu jer aku makan ko...memang xleh nk telan dah nasi tu sebab memang sakit sangat dah..senggugut pn aku xpernah rasa sakitnyer cm ner...org kata senggugut ni sakit sangat.

lps makan tu sekali lg jalan aku di cekkan...dah buka 6cm dah..terus jer aku ditolak ke labour room...kt hospital lati suami xleh masuk sebab labour romm tgh renovet lg time tu...kakak sebelah aku dok jerit2 dah sakit, kuat betul suara dia, pastu nurse cek lg jalan,dah pn buka 10cm..sampai masa tuk meneran lak...banyak kali jgk ler aku meneranyer..iyer la ni kan first aku melahirkan anak mana pandai lg nk teran bagai..nasib baik la nurse ajar aku cara nk teran cmner.


alhamdulillah kul11.05pg aku sudah selamat melahirkan seorang bayi laki comel yang diberi nama mohamad harith danial bin mohd shahrul. hilang sudah sakit aku ni...harith xnangis pn masa dia kluar..nangis kuakua jer lps tu senyap...nurse cuci2 la kat temapt yg perlu dicucikannyer...luka aku dijahitnyer...sempat lg aku tdo time kene jahit tu..memang xrasa cikit pn time kene jahit sebab nurse biuskan..aku diberi susu satu gelas..sempat lg aku mengerlip tgk anak aku..dia xtdo rupernyer tgh tgk siling2 wad tu...hepi sgt aku tgk dia tu...

sejam jgk la aku dalam labour room tu..nurse kata suami aku xkeruan dah dok tunggu aku kluar dr labour room tu,asyik mundar mandir ajer suamiku. 

harith di azankan oleh ayahnyer...esok harinyer aku dah boleh kluar wad dah...
ini ler ruper hero pertamaku...

 selepas sejam dilahirkan






 6 bulan


 10 bulan





sekarang sudah 4 tahun dah..besar sudah anak ibu ni


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

komen anda amatlah dialu-alukan..