Nuffnang ads

Isnin, 11 Ogos 2014

Biskut Raya 2014

Salam dan selamat pagi senin semua pembaca blog kita..aduhaiii terperasan la pulak..entah-entah xdok yang baca blog kita kan..perasan jer lebih ni tuan tanah.tak per kita angkat bakul sendiri la..hehehehe.jangan marah nooo.

di pagi yang indah ni kita nak kongsi biskut raya kita yang kita buat sendiri tau (copy resepi orang gak). 5 jenis pilihan biskut buatan kita untuk raya tahun ni. awal-awal puasa tu ingat nak beli jer yang dah siap tapi asyik postpone jer sampai ler dipenghujung puasa terhasillah biskut air tangan sendiri.setiap tahun memang kita selalu buat biskut raya.

ok jom kita terjah biskut pilihan tahun ni.sebenarnyer ni adalah biskut raya yang last. kita baru jer bubuh dalam balang ni semalam.dah habis dah biskut raya kita. dan satu lagi kita baru jer buat kek keju.


ok 2 balang dah kosong. satu lagi biskut butter dah habis tak sempat nak snap pic. so tinggallah 4 jenis jer. biskut kacang memang peberet kita tau.tiap-tiap tahun wajib ada biskut kacang. kita nak kongsi resepi biskut kacang kita.



BISKUT KACANG

700g kacang yang dimesin
600g tepung gandum
3/4 cawan gula yang dimesin
telur kuning untuk hiasan

Cara-cara

- campurkan kacang, tepung dan gula
- masukkan minyak, agak-agak dah sebati semua bolehlah dibentukkan ikut citarasa anda.
- bakar selama 30 minit, 100-120 C.

* kita suka lebihkan kacang daripada tepung. so terpulang kepada anda nak lebihkan atau kurangkan. next time kita kongsi resepi 3 lagi jenis biskut yer.. ok bye. selamat mencuba yer



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

komen anda amatlah dialu-alukan..