Nuffnang ads

Isnin, 22 April 2013

gelagat dua beradik dalam bas xpres

masih lagi citer 2012, okey setelah semingu berada di putrajaya, kitorang pun berangkat ler pulang ke klate...biasa ler apabila berjauhan dengan suami ni, kene ler p jejalan kat tempat dia sekali sekala..time tu aku pregnant 8 bulan...masih kuat lagi berjalan ke sana ke mari..

aku n anak2 naik bas ke putrajaya n pulang pun naik bas gak..masa pegi sana naik bas 1 tingkat jer, tempat duduk xluas sangat xsempit sangat,sedang2 la utk badan aku n anak2 ni..aku amik 2 tempat duduk.abe long n abe ngah memang xbuas la dalam bas.sebab ni first time diorang naik bas, so rasa takut2 tu ada nampak jugak la kat budak2 tu terutama sekali abe ngah.. abe long dulu memang dah biasa naik ketapi n bas, masa tu umur dia 7 bulan...


 masa ayah hantar abe ngah naik bas, memang nangis la budak comel ni nak ikut ayah..suara dia jer dengar 
dalam bas tu..abe long rilek jer.


time ni sangat la baik dua beradik ni..lega omak tengok korang duk bebaik gini... 



 time balik klate dapat naik bas 2 tingkat...korang nak tau, bas ni lagi selesa n luas..kitorang dapat tingkat atas..



lepas setengah jer dalam bas, hrmmm mengeluh panjang aku tengok gelagat dua beradik ni, diorang ni mulalah naik tongcang..fuuhhhh, fenat ibu, ingatkan boleh la rilek macam mula2 naik bas pegi putrajaya.aku selimutkan diorang supaya kurang sikit sejuk, tapi kan abe long pulak buat kelambu selimut tu..dah la bising dalam bas, dengar suara diorang jer...

abe ngah pun tumpang sekaki ler main2 "kelambu" tu..memang kene cubit la kat aku dua beradik ni...geram oooo, xdok diam sangat.

time ni boleh r dok 1 kerusi..time nak tdo abe long xbagi abe ngah dok sekali nga dia..boleh dia kata abe ngah bau busuk...amboiii mulut ko abe long, sesedap rasa jer kata abe ngah gitu...nasib la abe ngah tu kecik lagi kalo x, xtau ler ape jadi....ibu jugak yang lenguh2 badan kene riba abe ngah lagi, baby lagi dalam perut...

p/s: berita gombira, sekarang my hubby dapat tukar ke klate dah kuatkuasa 1 april 2013...setengah tahun jer berjauhan dengan hubby...kini hubby bertugas kat risda pasir mas, memang dekat sangat dengan umah aku.Alhamdulillah syukur sangat padaMu Ya Allah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

komen anda amatlah dialu-alukan..