Nuffnang ads

Rabu, 9 Januari 2013

Ais krim Sabun

salam pagi rabu semua kengkawan... esok dah hari khamis..so kat klate kul3.30ptg dh habis keje kat ofis..cepat sejam setengah dari hari biasa.dapatla main ngan anak2 lebih sikit, tapi saya xsempat main ngan anak lebih2 sebab balik umh rest sekejap sambil tonton citer BAYU CINTA LUNA di tv9 jam 5.40-6.35 ptg.time rest tu jer la dpt berbual n main2 ngan anak.lps jer solat isyak,bagi makan kat anak2 n perut sendiri then terus sambung wt keje menjahit plak..fuhh penat gak tapi sebab timbul minat dalam bidang menjahit ni tambah2 dah beli mesin baru so penat tu tetiba hilang.

sekarang ni tengah study wt baju kurung moden plak.... peknen kali ni minat kepada menjahit.. masa peknen anak kedua(abe ngah) minat saya kepada bidang jurumakeup, niaga nasi kerabu. alhamdulillah, setiap kali saya peknen, timbul rasa minat dalam bidang lain2. sebelum ni xpernah n xterlintas langsung akan jadi jurumakeup n menjahit ni.tambah2 menjahit memang langsung xminat. tu ler orang kata setiap anak tu ada rezeki masing2. masa anak sulung dulu (abe long) xder timbul minat lagi.maybe masa tu umur masih muda lagi kan so nak enjoy jer lebih...

ermmm peknen anak ke 4 ni timbul minat dalam bidang aper plak yer? kihkihkih..berangan sudah..(anak ke 3 belum lahir la dah berangan plak dah)

ok2, dah2 ler menceloteh.jom layan citer pasal ais krim 4 segi.


 kitorang pegi psr lewat mlm kat bangi..saja cuci2 mata, apo tidaknyer, seharian dok terperap dalam bilik umah bujang kat putrajaya menanti kepulangan ayah yang berkhidmat untuk kerajaan...(ayat skima la plak)

jalan punyer jalan terjumpa benda alah ni, wow ais krim 4 segi..memang dah lama xmkn air krim ni. rupernye kat sini ada jual gak. beli ler 1 sorang. ayah n abe long amik perisa blueberry, ibu n abe ngah amik perisa keladi.

                         ais krim abe long sama colour ngan baju tdo dia..heheheh kebetulan la plak..



 budak2 suka ler makan ais krim..bukan kata budak makbapak budak pun suka gak..saper yang xsuka mkn ais krim? xcayer la kalo korang cakap xsuka makan ais krim..semua sukakan?


char kuew teow!!!!!!! char kuew teow!!! jerit penjual.. eh macam kenal jer suara tu..tapi aku wt xtahu jer.. tetiba cik abe cakap, kita makan char kuew tiew la...sebabnyer memang faberet kami makan char kuew teow mamak ni. xsangka lak dia datang meniaga kat psr mlm bangi. biasanyer dia meniaga kat taman warisan putrajaya.


                            sambil tunggu kedatangan makanan kami..minum dulu air tembikai susu ni.


                    abe ngah memang setiap kali makan kat kedai, dia naik pangkat..dok atas meja lagi


                                                                    haa ni ler kedai mamak tu


                                                                    hirup dik air tu jangan xhirup...


 alamak muka abe long jadik blur la plak...aksi ultraman jer tahu.. sambil2 tu kan, aku nak promot tudung jenama aku tu haaa... tudung yang aku pakai tu la tudung jenama aku sendiri..TUDUNG D'WANI. saper2 nak yang berkenan boleh ler order dengan aku yer...tu saiz s...cantik x? perasankan..hehehehehe..iyer ler diri sendiri ler kene puji.. boleh jgk like kat fanpage fb aku TudungD'Wani. kat situ leh tgk cth tudung yg telah di order oleh custmr aku. itu sebahagian jer..


 okey, menu kami dah sampai...abe ngah ni kene bagi sudugarpu asing kat dia, xleh nak pakat2 dengan dia memang dia xbagi la jawabnyer, nantikan nak makan pun xleh.ayah pakat dengan abe ngah.


 kasihnyer anak kat ayah, sanggup suap kat ayah..ayah dah bertukar jadi baby..hahahahaha.. abe ngah xmakan pun main jer lebih..budak ni memang susah kalo makan kat kedai, dia jadi kurang makan..kalo kat umah makan la plak.



 char kueh tiew ni memang faberet abe long.. aku pakat jer ngan abe long takut xhabis sebab aku masih lagi kekenyangan. aku makan sikit jer selebihnyer bagi kat abe long..


ayah pun xhabis gak makan, bagi kat abe long jgk.. xsangko wooo abe long dapat ahbiskan yang ayah punyer sekali..memang betul2 feberet dia ni.setiap kali mkn char kuew teow ni, mesti suruh aku masakkan utk dia..ibu xreti abe long wei..huhuhuhu..beli jer la kat kedai senang...(ayat malas nak masak)

*p/s : baby dalam perut ni asyik mengeras jer..kekadang sakit.sejak dua menjak ni,sakit perut menjadi2 dah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

komen anda amatlah dialu-alukan..