Nuffnang ads

Khamis, 17 Mei 2012

Hari Guru Penuh Makna

hai hai hai semua...last sy update ini blog 10hb..ermmm kiranyer dah seminggu jgk la menyepikan diri dari blog ni...biasala la, sy akan kumpul byk2 dulu gambar baru rasa nak citer panjang2 mn cerita yang boleh diceritakan..yg mana xboleh tu kita rahsiakan..hehehehehe...(xsemua cerita hidup kita boleh kongsi, betul x?

semalam 16 mei merupakan hari guru...tapi tadika abe long sambut lewat sehari iaitu 17 mei bersamaan hari ni ler..jadinyer sy nak ceritakan disebalik tabir kisah balut hadiah n buat kad utk cikgu2 abe long. baru semalam sibuk2 aku cari hadiah n kad manila utk cikgu2 abe long...esok nak sambut, hari ni kalut2 carik hadiah...

bermulalah projek2 membalut hadiah ni n mereka kad hari guru.......


*
*
*
*

 *
*
*
*

 gambar kecik2 ni utk tampal kat mug

 ni lak utk tampal kat kad

 design sendirian berhad

 ibu yang tengah asyik warnakan line

 haaa abe long tulis sendiri kad hari guru ni utk cikgu2 ni

kesian abe long ...nampak kurus jer dia..ape tidoknyer, dia xmau makan..kalo makan pun sikit jer.itew yg kurus tuh...


 abe long tengah khusyuk menyiapkan kad nih...






 haaa ni ler hadiah utk cikgu2 abe long..xtau nak beli apa dah, so aku pilih jer mug ni

 kenangan utk cikgu2...aku tampalkan gambar abe long kat mug tuh..bila cikgu dia guna mug ni teringatlah kat abe long...


 sudah siap pun kad utk cikgu2 abe long

 aku suruh abe long tulis n siapkan sendiri kat utk cikgu dia..barulah touching cikgu2 nyer..so bila aku suruh siapkan sendiri, terlebih xcited la plak budak ni...dia tulis plak nama2 dia sebelah kanan n kiri, time tu aku tidurkan si budak comel tu, so aku tinggalkan abe long sengsorang kat meja tuh... yang aku suruh tulis sebelah kanan jer..sabor jer la..tapi aku marah gak la kat dia sebab tulis dua2 nama dia...

yang paling aku geram + nak gelak ada jugak, dia buleh plak buat tanda pangkah(x) n tanda betul(/)..tapi aku lupa plak snap gambar tuh...


 aku suruh plak dia lukis gambar bunga..so dia buat la ape yang aku suruh.then dia tanya kat aku,

abe long :  ibu, abe long nak lukis keta n bas la boleh x?
ibu         : eh mana boleh, lukis jer bunga utk cikgu..cikgu xsuka keta n bas la abe long


abe long dah lancar dah tulis huruf ni..baru 5 bulan sekolah kat tadika tu...semua huruf n nombor dia dah kenal dah...hafal al-quran pun dah boleh..alhamdulillah...rasa beruntung sangat hantar kat tadika tuh...abe long dah pandai. umur 5 tahun dah boleh menulis, mengenal, membaca dan pandai menjawab soklan yg kita ajukan...




 kotak tu aku design sendiri...pandai2 la buat sebab mug yang aku beli tu xde kotak...dia bagi kotak macam kat bawah ni...aku guna kotak kasut jer utk letak mug ni.



 jeng jeng siap sudah hadiah utk cikgu abe long...


kad n hadiah cikgu2 abe long...


*p/s : ermmm kisah sukan sekolah abe long belum citer lagi..sabar yer...ada masa nanti kita citer yer....




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

komen anda amatlah dialu-alukan..